Veelgestelde vragen Zonnebloemauto
Vraag & antwoord
Hoe zie ik of een Zonnebloemauto beschikbaar is?
Wil je kijken welke auto’s wanneer en waar beschikbaar zijn, zonder al een reservering te plaatsen? Dat kan door de volgende stappen te volgen.
1. Ga naar de reserveringspagina (je plaatst nog geen reservering) en kies voor 'Ik wil beschikbare Zonnebloemauto's zien'
2. Vul de plaats in waar je de beschikbaarheid van wilt weten. Dat kan bijvoorbeeld je woonplaats zijn of daar in de buurt.
3. Selecteer de periode waarvan je de beschikbaarheid wilt zien. Vul een datum 'auto ophalen op' in en een datum 'auto inleveren op'. Dit is enkel om de beschikbaarheid in te kunnen zien, je plaatst nog geen reservering.
4. Selecteer een ophaalmoment en inlevermoment.
Vervolgens is een overzicht te zien van de beschikbare Zonnebloemauto’s met bijbehorende informatie.
Hoe reserveer ik een Zonnebloemauto?
De Zonnebloemauto reserveer je gemakkelijk online via de website van Welzorg. Wanneer het niet lukt om via de website een Zonnebloemauto te reserveren, bel dan naar Welzorg: 088 – 00 16 717.
Hoe wijzig of annuleer ik een reservering van de Zonnebloemauto?
Wil je een reservering van de Zonnebloemauto wijzigen of annuleren? Stuur dan een e-mail naar zonnebloemauto@welzorg.nl. Geef in deze mail de volgende reserveringsgegevens door:
- Reserveringsnummer
- Op naam van
- Op te halen bij
- Huurperiode
Wil je de reservering wijzigen, geef dan ook de nieuwe huurperiode en locatie op.
Je kunt je reservering tot 14 dagen voor de datum van het ophalen van de auto kosteloos annuleren. Annuleer je de reservering binnen 1 tot 13 dagen voor de datum van ophalen? Dan zijn wij helaas genoodzaakt € 12,50 per reservering in rekening te brengen.
Wanneer moet je voor de gereden kilometers gaan betalen?
Als huurder van de Zonnebloemauto krijg je per huurdag 100 vrije kilometers gratis. Daarna betaal je 0,20 eurocent per kilometer. Heb je de auto bijvoorbeeld 2 dagen gehuurd, dan heb je 200 vrije kilometers.
Ik heb geen bestuurder voor de auto. Wat nu?
Misschien is een vrijwillige chauffeur van de Zonnebloem een optie. Lees op deze pagina meer over het aanvragen van een vrijwillige chauffeur. Gaat het om een spoedaanvraag (zoals een uitvaart), neem dan telefonisch contact op met Welzorg via 088-0016717.
Moet ik lid zijn van de Zonnebloem om de auto te huren?
Nee, de Zonnebloemauto is voor iedereen in Nederland die gebruik maakt van een rolstoel of een scootmobiel. Je hoeft niet deel te nemen aan de activiteiten van de Zonnebloem om van de auto gebruik te kunnen maken. Voor de eerste keer dat je de Zonnebloemauto huurt, vraag je eenmalig een Zonnebloemauto-registratienummer aan voor €10,-
Hoe vaak per jaar kan ik de Zonnebloemauto huren?
Je kunt de Zonnebloemauto zo vaak huren als je wilt.
Hoe zet ik de rolstoel of scootmobiel vast in de Zonnebloemauto?
Het vastzetten van een rolstoel of scootmobiel in de Zonnebloemauto is niet ingewikkeld, maar het is wel belangrijk dat alle stappen goed doorlopen worden. We hebben daarom voor elk type auto een korte instructievideo waarmee we de instructie stap voor stap uitleggen. Daarnaast vind je een instructie in de auto.
Klik op onderstaande type auto voor de bijbehorende instructievideo's:
Kan ik de Zonnebloemauto ook voor een langere periode huren?
Je kunt de Zonnebloemauto inderdaad voor een langere periode huren. Bijvoorbeeld om ermee op vakantie te gaan in het buitenland. Of tijdens een periode van revalidatie. Wil je de Zonnebloemauto langer dan 14 dagen huren? Geef dit minimaal 14 dagen van tevoren aan door een mail te sturen naar zonnebloemauto@welzorg.nl. Wanneer je de Zonnebloemauto in de periode mei t/m augustus langer dan 14 dagen wilt huren, adviseren we je dit minstens twee maanden van tevoren aan te geven. Dit maakt de kans groter dat de auto in de gewenste periode beschikbaar is.
Zijn de auto's handgeschakeld of werkt het met een automaat?
Alle Zonnebloemauto’s zijn handgeschakeld en benzineauto’s.
Zijn er kosten als ik de Zonnebloemauto annuleer?
Tot 14 dagen voor de datum van het ophalen van de auto kan de auto kosteloos geannuleerd worden. Wordt de auto binnen 1 tot 13 dagen voor de datum van ophalen geannuleerd? Dan is Welzorg helaas genoodzaakt € 12,50 per reservering in rekening te brengen.
Kan iemand die niet in Nederland woont de Zonnebloemauto huren?
Nee, de Zonnebloemauto is voor iedereen in Nederland die gebruik maakt van een rolstoel of een scootmobiel.
Kan ik het betaalde bedrag terug krijgen als ik de auto toch niet huur?
Nee, het is niet mogelijk om de € 10,- die in rekening gebracht is voor de administratiekosten/registratienummer terug te betalen.
Ook niet als de auto niet gehuurd is of gaat worden.
Mag ik een hond meenemen in de Zonnebloemauto?
Het is alleen toegestaan om assistentiehonden (zoals ADL-hulphonden, geleidehonden of signaalhonden) mee te nemen.