Algemene informatie
Verzekeringen
Wij adviseren je om zelf een reis- en annuleringsverzekering af te sluiten.
Voor annulering van de vakantiewoning berekenen wij de volgende kosten:
- Tot 42 dagen voor vertrek administratiekosten
- Vanaf 42 dagen tot 21 dagen voor vertrek 25% van de huurprijs + administratiekosten
- Vanaf 21 dagen tot 7 dagen voor vertrek 50% van de huurprijs + administratiekosten
- Vanaf 7 dagen tot 2 dagen voor vertrek 75 % van de huurprijs + administratiekosten
- Vanaf 2 dagen voor vertrek 100% van de huurprijs + administratiekosten, dit is ook van toepassing indien u niet komt opdagen zonder vooraf te annuleren.
Voorwaarden
- Zodra je de boeking hebt gemaakt is er sprake van een reisovereenkomst met de Zonnebloem waarop de ANVR-reisvoorwaarden van toepassing zijn.
- Na het maken van deze definitieve boeking kun je binnen 24 uur je boeking kosteloos en zonder opgave van redenen herroepen. Daarna gaan de bepalingen in van de annuleringsvoorwaarden.
- De volledige reissom, inclusief bijkomende kosten, moet betaald zijn uiterlijk twee weken voorafgaand aan de vakantie.
- Je hoeft geen ondersteunend lid, donateur van de Zonnebloem of deelnemer aan de activiteiten van Zonnebloemafdelingen te zijn om deel te kunnen nemen aan een vakantie.
Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR)
De Zonnebloem is aangesloten bij SGR. Je kunt dit controleren via de website van de SGR. Binnen de grenzen van de SGR-garantieregeling vallen de reizen van de Zonnebloem onder de garantie van de SGR. Deze SGR-garantie houdt in dat je ervan verzekerd bent dat je vooruitbetaalde reisgeld wordt terugbetaald als de wederpartij door financieel onvermogen de overeengekomen prestatie niet kan nakomen. Voor zover de overeenkomst mede het vervoer omvat en de plaats van bestemming reeds is bereikt, wordt zorg gedragen voor de terugreis.
Lees meer over de garantieregeling SGR
ANVR Reizigersvoorwaarden
De ANVR hanteert strenge normen voor het lidmaatschap en bevordert de kwaliteit van reizen en de informatie daarover. De reizen van de Zonnebloem worden aangeboden onder de ANVR-Reizigersvoorwaarden die van toepassing zijn op alle vakanties op de website tenzij uitdrukkelijk wordt aangegeven dat dit niet het geval is. Deze ANVR-Reizigersvoorwaarden zijn opgenomen in de ANVR-brochure “ Alles wat je moet weten als je op reis gaat” De brochure bevat naast de ANVR-Reizigersvoorwaarden ook andere belangrijke informatie.
Lees meer over de ANVR-Reizigersvoorwaarden en andere belangrijke informatie.
Verantwoord toerisme
Bij het samenstellen van onze reizen houden we rekening met mens, milieu, natuur en cultuur, zodat je vakantie niet allen voor nu bijzonder is, maar zodat ook de komende generaties kunnen genieten van aantrekkelijke bestemmingen. Of het nu gaat om vakanties waarbij je geniet van de ongerepte natuur, de lokale cultuur beleeft, nieuwe mensen ontmoet of een heerlijk lokaal gerecht proeft; samen werken we aan vakanties die zorgen voor betere plekken en mooiere ervaringen. En daarmee leveren we een belangrijke bijdrage aan duurzame ontwikkeling op de bestemmingen. Voor jou als reiziger, maar ook voor de mensen die op de vakantiebestemming wonen.
Klachten
Wij proberen ervoor te zorgen dat je kunt genieten van een heerlijke vakantie. Maar soms kan het voorkomen dat je toch niet helemaal tevreden bent. We vragen je een klacht, die ontstaat tijdens de vakantie, direct te bespreken met de gastvrouw ter plaatse. Zo mogelijk lost zij de problemen meteen op. Als dit niet lukt of je komt er met de gastvrouw niet uit, neem dan contact op met het Nationaal Bureau van de Zonnebloem. Mocht je na afloop van de vakantie een klacht willen indienen, dan kan dit tot uiterlijk twee maanden na de reis. Dit kan schriftelijk of via de contactpagina. Wij streven ernaar om jouw klacht binnen een maand af te handelen. Lukt dat niet, dan nemen wij contact met je op.