Algemene informatie
Op vakantie met MPS de Zonnebloem
Voorwaarden om met de Zonnebloem op vaarvakantie te gaan
Prijzen vaarvakantie Zonnebloem
De prijs van een vaarvakantie met de Zonnebloem is gebaseerd op wat iemand zonder lichamelijk beperking voor de reis zou betalen. Meerkosten voor bijvoorbeeld noodzakelijk hulpmiddelen, deskundige zorg en -verpleging en reis- en verblijfskosten van de (zorg)vrijwilligers zijn voor rekening van de Zonnebloem. De Zonnebloem legt per deelnemer voor deze kosten gemiddeld € 450,- bij.
Op de factuur tref je de volledige reissom aan, bestaande uit de volgende kosten:
- De reisprijs per deelnemer, bestaande uit verblijfskosten, reis- en bagageverzekering.
- Eventuele reisprijs reisgenoot, bestaande uit verblijfskosten, reis- en bagageverzekering.
- Een eventuele toeslag van € 325,- p.p. voor een eenpersoonshut.
- Een bijdrage voor het calamiteitenfonds van € 2.50,- per boeking. Dit is enkel bij vaarvakanties naar het buitenland.
- Administratiekosten van € 34,95,- per boeking.
- Optioneel: als je gebruikmaakt van de annuleringsregeling, een bedrag van € 54,95 per boeking.
Verzekering
De Zonnebloem heeft voor alle deelnemers en vrijwilligers een reis- en bagageverzekering (pdf) afgesloten. Het is dus niet nodig een eigen reisverzekering af te sluiten. Bij de definitieve boeking van je vakantie ontvang je een overzicht van de verzekerde bedragen. Voor meer informatie of advies, kun je altijd contact met ons opnemen.
Annuleringsregeling
Als je deelneemt aan een vaarvakantie van de Zonnebloem, kun je gebruik maken van onze annuleringsregeling.
De annuleringsregeling kan alleen gelijktijdig met de aanmelding voor de vakantie worden aangevraagd. Het is niet mogelijk om deze na aanmelding nog aan te vragen.
Voorwaarden annuleringsregeling
1. Je kunt de annuleringsregeling tegelijkertijd met je aanmelding voor een vakantie aanvragen. De kosten van de annuleringsregeling bedragen € 54,95 per boeking.
2. Je betaalt de annuleringsregeling altijd vooruit. De kosten staan op de factuur die je bij je definitieve boeking ontvangt.
3. De regeling gaat in vanaf het moment dat de annuleringsregeling is betaald.
4. Je kunt nooit helemaal kosteloos annuleren, aangezien je altijd de administratiekosten voor je vakantie en de kosten voor de annuleringsregeling dient te betalen. Als je een annuleringsregeling hebt afgesloten, heb je recht op teruggave van de reissom als jij of je reisgenoot:
- komt te overlijden
- ernstig ziek wordt
- niet kan reizen, omdat dit medisch onverantwoord is
- bij overlijden of acute (ernstige) ziekte van je naaste familie
- letselschade hebt door een ongeval
Wanneer er een andere zwaarwegende reden is dat je de vakantie moet afbreken of annuleren, kun je altijd contact opnemen met ons. Wij beoordelen dan of je recht hebt op teruggave van de reissom.
Het vaarschema is altijd onder voorbehoud. Het is mogelijk dat door bijvoorbeeld weersomstandigheden de geplande route gewijzigd moet worden. Bijvoorbeeld als de waterstand te hoog of te laag is. In dat geval volgt het schip een andere vaarroute. Deze wijziging valt helaas niet onder de annuleringsregeling.
5. Als je niet kunt deelnemen aan de Zonnebloemvakantie en wilt annuleren, dan ben je verplicht om:
- Ons zo snel mogelijk op de hoogte te stellen. Wij zijn bereikbaar tussen 09.00 - 12.00 en 13:00 - 16:00 uur op 076 564 63 50.
- Ons de reden van annulering te melden en deze aannemelijk te maken.
- De annulering schriftelijke te bevestigen en een verklaring af te geven van je arts, hulpverlener of anderszins.
6. Wanneer vergoeden wij wel en wanneer niet? In dit document (pdf) vind je het percentage van de reissom dat we vergoeden als je je afmeldt. Als je recht hebt op teruggave van (een deel van) je reissom, zorgen wij ervoor dat je het bedrag binnen vier weken nadat je geannuleerd hebt van ons terug ontvangt op het rekeningnummer dat bij ons bekend is.
7. Als je een geldige reden hebt, zoals hierboven genoemd bij punt 4, om voortijdig de vakantie af te breken en je hebt een annuleringsregeling afgesloten, dan ontvang je de kosten van de niet genoten vakantiedagen van ons terug. Als je geen annuleringsregeling hebt afgesloten, ontvang je niets terug.
8. Als de Zonnebloem zelf de reis annuleert of voortijdig afbreekt, ontvang je de reissom altijd terug ongeacht je wel of geen annuleringsregeling hebt afgesloten.
9. Heb je een klacht naar aanleiding van deze regeling of ben je het niet eens met de beslissing die een medewerker namens ons heeft genomen? En kom je er met onze medewerker niet uit? Stuur dan je klacht naar klacht@zonnebloem.nl
Zorg op basis van ondernemerschap
Tijdens de vakantie neemt de Zonnebloem de zorg over van jouw verlener. Dit kan de thuiszorg of een andere zorginstelling zijn. Wanneer je met ons mee gaat, vragen wij aan deze organisatie om een overeenkomst met ons aan te gaan. Hierin vragen wij om de zorg aan ons over te dragen, zodat wij de gegeven zorg na afloop kunnen declareren bij jouw zorgverlener. Deze overeenkomst is vanzelfsprekend niet verplicht, maar wanneer zij hier aan mee willen werken, helpt dat de Zonnebloem om de vakanties betaalbaar te houden.
Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR)
De Zonnebloem is aangesloten bij SGR. Je kunt dit controleren via de website van de SGR. De reizen van de Zonnebloem vallen onder de garantie van de SGR. Deze SGR-garantie houdt in dat je ervan verzekerd bent dat je vooruitbetaalde reisgeld wordt terugbetaald als de wederpartij door financieel onvermogen de overeengekomen prestatie niet kan nakomen. Voor zover de overeenkomst mede het vervoer omvat en de plaats van bestemming reeds is bereikt, wordt zorg gedragen voor de terugreis. Lees meer over de garantieregeling SGR.
Stichting Calamiteitenfonds Reizen
De Zonnebloem is aangesloten bij de Stichting Calamiteitenfonds Reizen. Binnen de grenzen van de garantieregeling van het calamiteitenfonds vallen de op deze website gepubliceerde reizen met een buitenlandse bestemming onder de garantie van het calamiteitenfonds. Deze garantie houdt in dat degene die deelneemt aan een door ons georganiseerde reis:
- (een deel van) de reissom terugkrijgt als wij de reis als gevolg van een calamiteit niet of niet volledig kunnen uitvoeren.
- de noodzakelijke meerkosten vergoed krijgt als wij als gevolg van een calamiteit de reis moeten aanpassen of wij de deelnemer vervroegd moeten repatriëren.
Onder calamiteit wordt verstaan een door molest of natuurramp veroorzaakte abnormale gebeurtenis na repatriëren. Lees meer over het Calamiteitenfonds en de garantie.
Verantwoord toerisme
Bij het samenstellen van onze reizen houden we rekening met mens, milieu, natuur en cultuur. Zo is je vakantie niet alleen voor nu bijzonder, maar kunnen ook de komende generaties genieten van aantrekkelijke bestemmingen. Of het nu gaat om vakanties in de ongerepte natuur, de lokale cultuur beleeft, nieuwe mensen ontmoet of een heerlijk lokaal gerecht proeft: we steven altijd naar de beste ervaringen en daarmee leveren we een belangrijke bijdrage aan duurzame ontwikkeling op de bestemmingen. Voor jou als reiziger, maar ook voor de mensen die op de vakantiebestemming wonen.
Klachten
Samen met onze vrijwilligers proberen we ervoor te zorgen dat je kunt genieten van een heerlijke vakantie. Maar soms kan het voorkomen dat je toch niet helemaal tevreden bent. We vragen je een klacht over de vakantie direct te bespreken met één van onze vrijwillige reisleiders ter plaatse. Zo mogelijk lossen zij de problemen meteen op. Lukt dit niet of je komt er met de reisleiders niet uit? Neem dan contact op met het Nationaal Bureau van de Zonnebloem. Mocht je na afloop van de vakantie een klacht willen indienen, dan kan dit tot uiterlijk twee maanden na de reis. Dit kan schriftelijk of via de contactpagina. Wij streven ernaar om jouw klacht binnen een maand af te handelen. Als dit niet lukt, nemen wij contact met je op.