Veelgestelde vragen
Het werk van de Zonnebloem kan mede bestaan dankzij de waardevolle giften van al onze donateurs. Alleen zo kan de Zonnebloem ervoor zorgen dat iedereen met een fysieke beperking mee blijft doen in de maatschappij. U kunt op verschillende manieren een financiële bijdrage leveren aan ons werk. Heeft u vragen over doneren aan de Zonnebloem? Lees dan hieronder de meest gestelde vragen met de antwoorden over dit onderwerp.
Heeft u een andere vraag over het doneren aan de Zonnebloem, neem dan contact met ons op via 076 - 564 64 64 of bekijk onze contactpagina.Wat houdt donateurschap eigenlijk in?
Dat betekent dat u ons structureel financieel steunt. Met uw bijdrage kunnen we de extra kosten dekken die gemoeid zijn met de organisatie van aangepaste vakanties, dagactiviteiten en huisbezoeken. Als donateur ontvangt u vier maal per jaar het informatieblad van de Zonnebloem.>>Word donateur
Kan ik als donateur ook deelnemen aan activiteiten van de Zonnebloem?
Als u donateur wordt, betekent het niet dat u automatisch ook deelnemer bent bij de Zonnebloem. U wordt als donateur dus niet vanzelf uitgenodigd voor activiteiten. Natuurlijk is het wel mogelijk om deelnemer te worden bij een lokale afdeling van de Zonnebloem. Deelnemer worden bij de Zonnebloem is gratis en is mogelijk voor iedereen vanaf 18 jaar met een lichamelijke beperking. Wilt u zich aansluiten? Kijk dan of er een Zonnebloemafdeling in de buurt is, of bekijk onze andere activiteiten zoals (vaar)vakanties.>>Aanmelden als deelnemer bij de Zonnebloem
Kan ik ook eenmalig een bijdrage overmaken?
Ja, dat kan. U kunt een donatie overmaken op
IBAN: NL03 RABO 0108 9019 98
BIC: RABONL2U
Het is ook mogelijk om een donatie over te maken via iDEAL of een eenmalige machtiging via de website. Ga hiervoor naar het donatieformulier.
Ik sta in het Bel me niet-register en ik ben toch gebeld. Hoe kan dat?
Het callcenter dat de Zonnebloem inschakelt bij haar telefonische ledenwerfacties maakt gebruik van de blokkadebestanden van het recht van verzet (voorheen bel me niet-register). Als u toch gebeld bent, kan het zijn dat:
• Uw telefoonnummer minder dan zes weken geleden aangemeld is bij het recht van verzet.
• U de deelblokkade voor Goede Doelen hebt uitgesloten.
• U al donateur bent van de Zonnebloem: bestaande relaties mogen wel benaderd worden.
Is mijn gift aftrekbaar?
Ja, want onze vereniging is door de Belastingdienst aangewezen als een algemeen nut beogende instelling (ANBI). Uw financiële bijdrage aan de Zonnebloem kunt u daarom van de inkomsten- of vennootschapsbelasting aftrekken (uiteraard binnen de daarvoor geldende regels). Kijk hier voor meer informatie over de ANBI-regeling.
Heeft u meer vragen over het doneren aan de Zonnebloem, neem dan contact met ons op via 076 - 564 64 64 of bekijk onze contactpagina.Waarom vraagt de Zonnebloem om een bankrekeningnummer bij een telefonisch gesprek?
Dit noemen we ‘telemachtigen’. Hiermee geeft u telefonisch toestemming om een bijdrage van uw rekening af te schrijven. Deze manier van machtigen is net zo betrouwbaar als een papieren machtigingsformulier. Na uw toezegging krijgt u eerst een schriftelijke bevestiging van de gemaakte afspraken voordat het bedrag van de rekening wordt afgeschreven.
Wat zijn de incassodatums?
Uw bijdrage wordt omstreeks de 27e van de maand van uw rekening afgeschreven.>>Meer informatie over uw incasso
Hoe kan ik mijn donateurschap opzeggen of wijzigen?
Allereerst heel hartelijk dank voor uw steun! Mede dankzij uw hulp hebben vele mensen met een lichamelijke beperking genoten van bijzondere en mooie belevenissen. Wist u dat u uw donatiebedrag ook kunt verlagen? Hiermee geeft u mensen met een lichamelijke beperking nog steeds een mooie belevenis! Op deze pagina vindt u alle informatie over het wijzigen of opzeggen van een donatie.