Veelgestelde vragen Zonnebloemloterij
Vraag & antwoord
Veel gestelde vragen over de prijzen van de loterij
Hoe werkt de digitale prijs (Kaartje2go)?
- Dit jaar is de digitale prijs een cadeaucode van kaartje2go. Hiermee kun je via www.kaartje2go.nl een kaart maken en versturen t.w.v. € 5,-.
- Kies je een duurdere kaart, betaal je het verschil zelf bij. Maar de meeste kaarten zijn niet duurder.
- De prijswinnaars ontvangen hun code per e-mail. En landen op de pagina www.kaartje2go.nl/l/zonnebloem
Hier staat alles uitgelegd over hoe je online een kaartje kunt maken.
Ik heb mijn code voor Kaartje2go niet ontvangen
De mail komt vaak in de ongewenste mail of spam terecht. Heb je de mail niet ontvangen, kijk dan even daar.Is deze ook daar niet te vinden, neem dan contact met ons op.
Tot wanneer is de cadeau-code van Kaartje2go geldig?
De code is 15 maanden na de trekking geldig.
Wat als ik bij Kaartje2go minder dan 5 euro uitgeef?
Als je een cadeaucode van Kaartje2go gebruikt en je besteedt minder dan de waarde van de code, blijft het resterende tegoed op je account staan. Je kunt dit tegoed bij een volgende bestelling gebruiken. Je moet dan wel een account aanmaken en kan niet als gast bestellen.
Hoe weet ik of ik prijs heb?
De uitslag van de trekking wordt op de volgende manieren bekend gemaakt:
- Als je jouw Zonnebloemloten online hebt gekocht ontvang je automatisch bericht over de trekkingsuitslag per e-mail.
- Als je jouw papieren Zonnebloemloten hebt geregistreerd via zonnebloem.nl/loterij ontvang je automatisch bericht over de trekkingsuitslag per e-mail.
- Op de dag van trekking kun je vanaf 17.00 uur op zonnebloem.nl de trekkingsuitslag bekijken en je lotnummers controleren. Dit kan ook via telefoonnummer 0900 0633 (€ 0,35 per gesprek, naast de gebruikelijke gesprekskosten)
Ik vind de gewonnen prijs niet leuk
Je kun jouw prijs altijd aan iemand anders doorgeven, ook de cadeau-code is overdraagbaar. Ook kun je ervoor kiezen de prijs niet te verzilveren of te doneren aan de Zonnebloem.
Het prijzenpakket biedt voor ieder wat wils. Achteraf het prijzenpakket aanpassen is helaas niet mogelijk, dus we kunnen ook geen andere prijzen weggeven.
Wanneer ontvang ik mijn prijs?
Heb je prijs? Dan kun je je gegevens invullen via zonnebloem.nl/prijs of je winnende lot opsturen naar verwerkingsbedrijf NSOF, t.a.v. de Zonnebloemloterij, Postbus 440, 5000 AK in Tilburg. Je ontvangt je prijs dan binnen 6 weken. Om de prijs in ontvangst te nemen is het noodzakelijk dat je de originele loten bewaart tot na de trekking. Heb je je winnende papieren lot per post gestuurd, bewaar ook altijd een kopie of maak een foto van de voor- en achterzijde om discussie achteraf te voorkomen.
Tot wanneer kan ik mijn prijs verzilveren?
Je kunt je prijs verzilveren tot één jaar na de trekking. Prijzen worden alleen uitgekeerd indien u uw prijs verzilvert op www.zonnebloem.nl/prijs of het winnende lot volledig invult en stuurt naar het adres wat u achter op het lot terugvindt. Maak altijd een kopie of foto voor uw eigen administratie.
Andere veel gestelde vragen over de loterij
Wanneer ontvang ik mijn prijs?
Heb je prijs? Dan kun je je gegevens invullen via zonnebloem.nl/prijs of je winnende lot opsturen naar verwerkingsbedrijf NSOF, t.a.v. de Zonnebloemloterij, Postbus 440, 5000 AK in Tilburg. Je ontvangt je prijs dan binnen 6 weken. Om de prijs in ontvangst te nemen is het noodzakelijk dat je de originele loten bewaart tot na de trekking. Heb je je winnende papieren lot per post gestuurd, bewaar ook altijd een kopie of maak een foto van de voor- en achterzijde om discussie achteraf te voorkomen.
Tot wanneer kan ik mijn prijs verzilveren?
Je kunt je prijs verzilveren tot één jaar na de trekking. Prijzen worden alleen uitgekeerd indien u uw prijs verzilvert op www.zonnebloem.nl/prijs of het winnende lot volledig invult en stuurt naar het adres wat u achter op het lot terugvindt. Maak altijd een kopie of foto voor uw eigen administratie.
Hoe weet ik of ik prijs heb?
De uitslag van de trekking wordt op de volgende manieren bekend gemaakt:
- Als je jouw Zonnebloemloten online hebt gekocht ontvang je automatisch bericht over de trekkingsuitslag per e-mail.
- Als je jouw papieren Zonnebloemloten hebt geregistreerd via zonnebloem.nl/loterij ontvang je automatisch bericht over de trekkingsuitslag per e-mail.
- Op de dag van trekking kun je vanaf 17.00 uur op zonnebloem.nl de trekkingsuitslag bekijken en je lotnummers controleren. Dit kan ook via telefoonnummer 0900 0633 (€ 0,35 per gesprek, naast de gebruikelijke gesprekskosten)
Ik vind de gewonnen prijs niet leuk
Je kun jouw prijs altijd aan iemand anders doorgeven, ook de cadeau-code is overdraagbaar. Ook kun je ervoor kiezen de prijs niet te verzilveren of te doneren aan de Zonnebloem.
Het prijzenpakket biedt voor ieder wat wils. Achteraf het prijzenpakket aanpassen is helaas niet mogelijk, dus we kunnen ook geen andere prijzen weggeven.
Wat is de Zonnebloemloterij?
De Zonnebloemloterij is een jaarlijkse loterij georganiseerd door Nationale Vereniging de Zonnebloem. De Vereniging zet zich in voor mensen met een lichamelijke beperking en streeft naar een samenleving waaraan mensen met een lichamelijke beperking zorgeloos en vanzelfsprekend kunnen deelnemen.
De opbrengsten van de loterij worden gebruikt om activiteiten en evenementen te organiseren voor mensen met een fysieke beperking, zoals uitstapjes en vakanties.
Als je meespeelt met de loterij steun je het werk van de Zonnebloem én maak je zelf kans op mooie prijzen.
Wat kost een lot van de Zonnebloemloterij?
Een lot kost € 3,- per stuk. Van dit bedrag komt € 2,25 ten goede aan de Zonnebloemafdeling uit de buurt waar je het lot koopt. De resterende € 0,75 wordt gebruikt om de loterij te organiseren. Je kunt zelf bepalen hoeveel loten je koopt.
Waar kan ik loten kopen?
Papieren loten koop je via een vrijwilliger bij jou in de buurt. Online loten koop je via zonnebloem.nl/loterij of via een persoonlijke pagina van een afdeling of lotenverkoper.Tot wanneer kan ik loten kopen?
Je kunt tussen april en september papieren loten kopen en online via zonnebloem.nl.
De (online) lotenverkoop op zonnebloem.nl loopt door tot eind september.
Hoe kan ik een lot betalen?
Je kunt een Zonnebloemlot op verschillende manieren betalen, afhankelijk van hoe en waar je het lot koopt.
- Online betaling: als je de Zonnebloemloten online koopt, betaal je met iDeal.
- Contant geld: als je de Zonnebloemloten fysiek koopt bij een vrijwilliger in jouw buurt, kun je altijd contant betalen.
- Pinpas/betaalkaart: sommige vrijwilligers accepteren ook betalingen met pinpassen of betaalkaarten. Je kunt dan betalen door de QR-code te scannen met de camera op je mobiele telefoon.
- QR iDeal-code: sommige vrijwilligers hebben een QR iDeal code die je kunt scanen met je mobiele telefoon.
Krijg ik mijn loten thuisgestuurd of digitaal?
De wijze waarop je jouw Zonnebloemloten ontvangt, kan variëren afhankelijk van hoe je ze hebt gekocht:
- Fysieke aankoop: als je jouw Zonnebloemloten fysiek hebt gekocht bij een vrijwilliger in jouw buurt, ontvang je papieren loten. Deze loten worden direct aan jou overhandigd op het moment van aankoop.
De tijd tussen het kopen van een lot en de daadwerkelijke trekking kan soms enkele maanden duren. Dan is het fijn als je automatisch geïnformeerd wordt of er prijs op jouw loten is gevallen. Heb je papieren Zonnebloemloten gekocht? Dan kun je het lot registreren op zonnebloem.nl/registreren om automatisch de trekkingsuitslag te ontvangen. Het bericht ontvang je per e-mail.
- Online aankoop: als je jouw Zonnebloemloten online hebt gekocht, ontvang deze per e-mail. Wanneer je online koopt ontvang je automatisch bericht over de trekkingsuitslag.
De tijd tussen het kopen van een lot en de daadwerkelijke trekking kan soms enkele maanden duren. Dan is het fijn als je automatisch geïnformeerd wordt of er prijs op jouw loten is gevallen. Heb je een digitale Zonnebloemloten gekocht? Dan ontvang je automatisch bericht over de trekkingsuitslag. Het bericht ontvang je per e-mail.
- Lotenabonnement: heb je een lotenabonnement afgesloten, dan ontvang je jouw loten jaarlijks per post.
Wat kan ik winnen?
Er zijn meerdere geldprijzen van € 15 tot de hoofdprijs van €15.000. Ook zijn er verschillende producten te winnen zoals een elektrische fiets, een iPad, leuke dagjes uit en weekendjes weg. Bekijk alle prijzen op zonnebloem.nl/loterij.
Wanneer vindt de trekking plaats?
De trekking vindt plaats op maandag 7 oktober in Breda onder toeziend oog van de notaris. Op de dag van trekking kun je vanaf 17.00 uur op www.zonnebloem.nl/loterij/prijs de trekkingsuitslag bekijken en als je online loten hebt gekocht of papieren loten hebt geregistreerd ontvang je automatisch bericht over de trekkingsuitslag per e-mail.
Kan ik de loten cadeau doen?
Ja, je kunt de Zonnebloemloten zeker cadeau doen aan anderen. Het is een leuke manier om iemand te verrassen met kans op een mooie prijs, terwijl je tegelijkertijd bijdraagt aan het belangrijke Zonnebloemwerk. Je kunt ervoor kiezen om papieren loten te kopen en ze vervolgens cadeau te doen, of je kunt digitale loten kopen en deze per e-mail naar de ontvanger sturen.
Waar gaat de opbrengst van de loterij naartoe?
De opbrengst van de loterij gaat volledig naar de Zonnebloem. Een lot kost € 3,- per stuk. Van dit bedrag komt € 2,25 ten goede van de Zonnebloemafdeling uit de buurt waar je het lot koopt. De resterende € 0,75 wordt gebruikt om de loterij te organiseren.
De opbrengsten worden gebruikt om het welzijn en de kwaliteit van leven van mensen met een lichamelijke beperking te verbeteren. Dit doen we onder meer door het organiseren van uitstapjes, vakanties, en huisbezoeken.
Heeft de Zonnebloemloterij een officiële kansspelvergunning?
Ja, de Zonnebloem maakt onderdeel uit van Stichting Samenwerkende Non-profit Loterijen (SNL). Dit is een professioneel samenwerkingsverband voor loterijen van een aantal goede doelen. SNL is vergunninghouder en de beheerder van de gemeenschappelijke vergunning. Die vergunning is op 6 oktober 2021 door de Kansspelautoriteit verleend met kenmerk 300115/14479 voor de periode van 1 januari 2022 tot en met 31 december 2026. Meer hierover lees je op ssnl.nl
Wat is een lotenabonnement en hoe kan ik die afsluiten?
Met een lotenabonnement van de Zonnebloem help je onze vrijwilligers ieder jaar weer om activiteiten voor mensen met een lichamelijke beperking te organiseren. Je sluit een lotenabonnement af via een doorlopende machtiging vanaf 5 loten. Een lot kost € 3,- per stuk. Sluit je het abonnement af vóór 1 augustus, dan speel je nog mee in dit kalenderjaar. Je ontvangt de loten per post.
Wil je je lotenabonnement stopzetten neem dan contact op met ons contactcenter via zonnebloem,nl/contact.