Onder het motto ‘De Zonnebloem kleurt je wereld’ lanceert de Zonnebloem in 2006 een publiekscampagne om de betekenis van het relatief onbekende bezoekwerk onder de aandacht te brengen. Met succes, want Zonnebloemafdelingen, gemeenten, basisscholen, verzorgingshuizen, bedrijven en particulieren geven massaal gehoor aan de oproep van campagneboegbeeld Danny de Munk om het land geel te kleuren met zonnebloemen. In het voorjaar verspreiden en planten ze miljoenen zonnebloempitten, zodat Nederland begin september bedekt is met een prachtige gele zonnebloemdeken. Precies op tijd voor de grote climax in de week van 4 t/m 10 september. Televisiespotjes, advertenties en tal van kleurrijke gebeurtenissen sieren deze Week van de Zonnebloem. Maar bovenal wordt iedereen gemobiliseerd om een zelf geplante zonnebloem te oogsten en naar een zieke of gehandicapte te brengen. In 2007 doet de Zonnebloem deze kleurrijke campagne nog eens dunnetjes over.