
Actuele informatie over aanvaring riviercruiseschip MPS de Zonnebloem
Op zaterdagochtend 29 maart heeft er een aanvaring plaatsgevonden met MPS de Zonnebloem.
Gelukkig is iedereen veilig. Helaas zal ons schip hierdoor tijdelijk uit de vaart zijn.
Bekijk het persbericht en lees hieronder de meest gestelde vragen.
Update 08-04-2025
Riviercruiseschip de Zonnebloem tot juli uit de vaart
Update 31-03-2025
Statement Nationale Vereniging de Zonnebloem
Algemene vragen
Hoe lang ligt het schip uit de vaart?
De vakanties met MPS de Zonnebloem zijn tot en met 30 juni geannuleerd.Wat is er precies gebeurd met het schip?
Er heeft een aanvaring plaatsgevonden, waarbij de boeg van het schip is beschadigd. Hierdoor kon het schip niet verder varen.Zijn er zwaargewonden gevallen?
Voor zover wij nu vast kunnen stellen zijn er geen zwaargewonden gevallen.Waarom zou ik nu doneren voor het schip, ik mag er toch vanuit gaan dat dat verzekerd is?
Bij een ernstig incident zoals dit komen altijd onverwachte kosten kijken, die niet verzekerd zijn.
Zo wordt er bijvoorbeeld hard gewerkt om alternatieve vakanties te organiseren voor een deel van de getroffen deelnemers. Met jouw donatie help je ons om mensen met een lichamelijke beperking tóch een onbezorgde vakantie te bieden. Juist nu is die steun extra belangrijk.
Elke bijdrage is van harte welkom, dat kan via deze pagina https://formulier.zonnebloem.nl/doneren.
Ik wil graag een bijdrage leveren, hoe kan ik dat doen?
Elke bijdrage is van harte welkom, dat kan via deze pagina https://formulier.zonnebloem.nl/doneren.
Vragen voor mensen met een geplande reis
Wat gebeurt er met mijn geplande vakantie?
De vakanties met MPS de Zonnebloem zijn tot en met 30 juni geannuleerd.
Als je een reis hebt geboekt, word je persoonlijk op de hoogte gebracht.
Hoe blijf ik op de hoogte van de laatste stand van zaken?
Houd deze pagina in de gaten voor de laatste informatie.Word ik persoonlijk geïnformeerd als mijn reis niet doorgaat?
Ja, als je een reis hebt geboekt, nemen we telefonisch contact met je op, of met de contactpersoon die je hebt opgegeven.Ik heb me onlangs aangemeld voor een vakantie maar nog geen bericht gehad
In de loop van komende week krijg je van ons per e-mail bericht met meer informatie.Wanneer krijg ik mijn geld terug?
We zorgen er zo snel mogelijk voor dat je een bevestiging ontvangt van de annulering samen met de creditnota. Vanaf dat moment duurt het ongeveer drie weken voordat het volledige bedrag op je bankrekening staat.