
Actuele informatie over aanvaring riviercruiseschip MPS de Zonnebloem
Op zaterdagochtend 29 maart heeft er een aanvaring plaatsgevonden met MPS de Zonnebloem.
Gelukkig is iedereen veilig. Helaas zal ons schip hierdoor tijdelijk uit de vaart zijn.
Bekijk het persbericht en lees hieronder de meest gestelde vragen.
Update 31-03-2025
Statement Nationale Vereniging de Zonnebloem
Algemene vragen
Hoe lang ligt het schip uit de vaart?
Dat is op dit moment nog niet bekend.De vakanties die starten op 31 maart, 7 april, 14 april, 21 april en 28 april gaan niet door.
Wat betekent dit voor de vakantie die nu bezig is?
Het schip was begonnen aan de terugreis, maar door de aanvaring kwam er vroegtijdig een einde aan de vakantie. Het schip kon niet verder varen. Alle gasten en vrijwilligers zijn op zaterdag teruggebracht naar Nederland.
Wat is er precies gebeurd met het schip?
Er heeft een aanvaring plaatsgevonden, waarbij de boeg van het schip is beschadigd. Hierdoor kon het schip niet verder varen.Zijn er zwaargewonden gevallen?
Voor zover wij nu vast kunnen stellen zijn er geen zwaargewonden gevallen.Ik wil graag een bijdrage leveren, hoe kan ik dat doen?
Elke bijdrage is van harte welkom, dat kan via deze pagina https://formulier.zonnebloem.nl/doneren.
Vragen voor familieleden en mantelzorgers
Mijn familielid is aan boord, hoe komt hij/zij thuis?
Inmiddels zijn alle deelnemers en vrijwilligers thuis.Vragen voor mensen met een geplande reis
Wat gebeurt er met mijn geplande vakantie?
Het is nog onduidelijk hoelang ons schip uit de vaart zal zijn.De vakanties met vertrek op 31 maart, 7 april, 14 april, 21 april en 28 april gaan helaas niet door.
Als je een reis hebt geboekt, word je persoonlijk op de hoogte gebracht.
Hoe blijf ik op de hoogte van de laatste stand van zaken?
Houd deze pagina in de gaten voor de laatste informatie.Word ik persoonlijk geïnformeerd als mijn reis niet doorgaat?
Ja, als je een reis hebt geboekt, nemen we telefonisch contact met je op, of met de contactpersoon die je hebt opgegeven.Ik heb me onlangs aangemeld voor een vakantie maar nog geen bericht gehad
In de loop van komende week krijg je van ons per e-mail bericht met meer informatie.Krijg ik mijn geld terug of wordt de reis verplaatst?
We hopen dat ons schip snel gerepareerd kan worden, maar op dit moment is het nog onduidelijk hoelang dat zal duren.
Meer informatie volgt in de loop van de week.